من انقلابی‌ام

من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام، حرف را صریح و صادقانه میگویم. امام خامنه ای

من انقلابی‌ام

من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام، حرف را صریح و صادقانه میگویم. امام خامنه ای

مثل رهبرم امام خامنه ای انقلابی هستم.
در این وبلاگ با هیچکس بجز امام خامنه ای نائب امام زمان عهد اخوت نبستم.
یاعلی

جرمش این بود که لیبرال بود

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۲۲ ب.ظ

امروز سالروز بزرگترین جراحی و یا شایدم شوک‌آورترین جراحی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.در ششم فروردین ماه سال 68 یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و حضرت امام خمینی با انتشار نامه تاریخی خویش خطاب به آقای حسینعلی منتظری وی را رسماً از قائم مقامی رهبری برکنار کردند و ضمن توصیه به وی مبنی بر دور نمودن خویش از منافقین، برگ جدیدی از تاریخ جمهوری اسلامی را ورق زدند.



عصر طلایی آیت‏ الله منتظری با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد. دورانی که او همه‌کاره انقلاب شده بر مسند ریاست مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی تکیه زد؛ به امامت جمعه تهران انتخاب شده و سال‌ها ریاست هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) را بر عهده گرفت.
عصر طلایی آیت الله منتظری با پیروزی شکوهمند اقلاب اسلامی آغاز شد. دورانی که او همه‌کاره انقلاب شده بر مسند ریاست مجلس خبررگان تدوین قانون اساسی تکیه زد؛ منتظری نقش اصلی را در انتصاب مهندس بازرگان‌ به‌ نخست‌وزیری‌ 15 بهمن ماه سال 1357 بود که مهندس مهدی بازرگان از سوی امام خمینی (ره) به عنوان نخست‌ وزیر برگزیده شد و دولت موقت انقلاب را تشکیل داد.امام خمینی با اینکه با این انتصاب مخالف بود؛ ولی مصلحت‌اندیشی اعضای شورای انقلاب و برخی از اطرافیان بخصوص حسینعلی منتظری که رابطه نزدیک و تنگاتنگی با مهندس بازرگان داشت.پذیرفت و مهندس بازرگان که یکی از اعضای جبهه ملی مذهبی‌ها بود را به نخست‌وزیری منصوب کرد.1
اما چه شد چنین شخصی که کسی در شان و علم او شک نداشت.کسی که نزدیک به چهل مسئولیت در دهه شصت داشت.مسئولیت های کلیدی آیت الله منتظری به روایت بادامچیان اسدالله بادامچیان، عضو هیئت مؤسس حزب موتلفه اسلامی در کتاب "نقد خاطرات منتظری" به چهل مسئولیت کلیدی آیت الله منتظری در دهه شصت پرداخته و در این باره نوشته است: «جالب است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی انواع و اقسام کارها را که مربوط به خودشان بوده به آقای منتظری واگذار کرده اند و پس از امام هیچ کس در کشور تا فرودین سال 68 این همه قدرت در اختیارش نبوده است، آن هم قدرت بدون بازخواست و پاسخگویی، و اتفاقا خواست الهی است که خود آقای منتظری ناخوداگاه در این خاطرات یا شبه خاطرات این مسئولیت ها را ذکر می کند و مظلومیت امام خمینی (ره) و فرزندش مرحوم حاج سید احمد آشکار می شود مانند: قائم مقام رهبری عضویت در شورای انقلاب تعیین و نصب ائمه جمعه در شهرها تعیین و نصب ائمه جمعه در خارج از ایران تعیین و نصب ائمه جمعه در مناطق اهل سنت امامت نماز جمعه تهران امامت نمار جمعه قم ریاست مجلس خبرگان قانون اساسی مسئولیت احراز مقام اجتهاد قضات برای شورای عالی قضایی در دوره پنج ساله و تعیین صلاحیت آن ها تعیین قضات به همراه آیت الله مشکیتی برای سراسر کشور تعیین 3 قاضی محتهد عادل برای شورای عالی قضایی دوره اول ماموریت رسیدگی به جبه ها از طرف امام در سال اول جتگ تحمیلی مسئول هدایت کمک های مردمی به جبهه ها ارجاع مسائل مروبط به احتکار جهت قاتونگذاری و تعیین سیاست های نظام ارجاع مسائل مربوط به تعزیرات جهت قانون گذاری و تعیین سیاست های نظامی ارجاع مسائل به مناسک حج ارجاع مسائل مربوط به مفسد فی الارض رسیدگی به اموال جزیره کیش تعین نمایندگان ولی فقیه در سپاه پارسداران انقلاب اسلامی موضوع عفو زندانیان تعیین نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها تعیین شواری مدیریت حوزه علمیه قم رسیدگی به موقوفات حسین همدانی ها پاسخگویی به برخی مسائل قضایی در زمان جنگ تصمیم گیری در خصوص برخی مسائل قضایی و اجرایی مورد اختلاف قوه مجریه و قضاییه امور مروبط به تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) امور دانشکده پزشکی قم امور طلاب غیر ایرانی در حوزه علمیه قم امور مدارس تحت برنامه در حوزه علمیه قم ریاست مدرسه حجتیه (طلاب غیر ایراینی) مسئولیت تأسیس مرکز بزرگ اسلامی کردستان و تعیین نماینده در آن تعیین نمانیده برای دانشجویان ایرانی در اروپا مسئولیت تأسیس دادگاه عالی در قم تعیین هیأت رسدیگی به امور زندانیان نعیین نماینده برای بررسی دادستانی ها و زندان های کشور تعیین هیأتهای هفت نفره واگذاری زمین و بند ج تعین نمایندگی ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تعیین نمایندگی ولی فقیه در انجمن اسلامی معلمان ارجاعات گوناگون امام به وی در مسائل مختلف»

وقتی در تاریخ1364/4/25به عنوان به عنوان قائم مقام رهبری از سوی مجلس خبرگان منصوب شد, عکس او به عنوان قائم مقام ولایت فقیه در پائین عکس امام خمینی  قرار گرفت؛ و قرار بود در آینده سکان هدایت انقلاب را بدست بگیرد؛ به جرم لیبرال بودن؛ وساده لوحی که راه نفوذ دشمن را هموار میکند.این لیبرالیسم ولیبرال بودن چه چیز خطرناکی است که امام خمینی حسینعلی منتظری را کسی که کسی در دانش و علم او شک نداشت را یک شبه از قائم مقامی رهبری عزل می‌کند. امامی که در نامه خود مینویسد از اول هم راضی به این انتصاب نبود. چرا امام به منتظری در نامه‌اش نوشت:سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد.2 مگر لیبرال بودن چه جرم بزرگی است که امام اینگونه به قائم مقام سابق خود می‌گوئد؟ چرا امام ما را از لیبرالیسم بر هذر میدارد؟ لیبرالیسم چه زاویه با اسلام دارد که امام خمینی و جانشین بر حق ایشان امام خامنه‌ای از لیبرالیسم و لیبرال‌ها دوری می‌کنند؟ چرا از لیبرال‌ها واعمال آنها گله دارند؟ چرا لیبرال‌ها با بمانی ایران و انقلاب و اعتقادات ایران و ایرانی همخوانی ندارند؟


کلمه‌ی لیبرال در زبانهای اروپایی از کلمه‌ی لاتینی liberalis از liberبه معنای «آزاد» گرفته شده است که به معنای «شایسته‌ی آزادمرد» یا «سخاوتمند» است. این کلمه در دوره‌ی رنسانس در تعبیر liberal arts، « صناعات آزاد»، به کار می‌رود (دو دسته‌ی سه‌تایی و چهارتایی از علوم برای تربیت فکری)، اما به‌تدریج معنای بدی می‌یابد، به‌طوری که در آثار شکسپیر به معنای آدم «هرزه» (“gross”) یا «ولنگار» (“licentious”) است. اما این کلمه رفته رفته معنای قدیم خود، «آزاده»، را با تمام بارهای معنایی‌اش می‌یابد، یعنی، آدم «گشاده‌دست» یا «کریم» (“open-handed” , “bountiful”) و «سخاوتمند» (“generous”) و «گشاده‌نظر» (“open-minded” یا “broad-minded”) و «دارای سعه‌ی صدر» (“open-hearted”). اصطلاح «لیبرالیسم»، برای اشاره به نظریه‌ای سیاسی درباره‌ی آزادی، از نام حزبی سیاسی در اسپانیا گرفته می‌شود، یعنی «لیبرال‌ها» (Liberales)یی که در قرن نوزدهم از پدید آمدن حکومت مشروطه (مبتنی بر قانون اساسی/ constitutional) در اسپانیا طرفداری می‌کردند. رواج کلمه‌ی «لیبرال» در کشورهای اروپایی یا کشورهای دیگر مبتنی بر سابقه‌ی احزابی است که در کشورشان از این نام استفاده کردند و اعتبار یا بی‌اعتباری این احزاب نیز در مقبولیت اجتماعی یا عدم مقبولیت اجتماعی این نام سهیم بوده است. مثلاً، در فرانسه یا انگلیس عنوان «لیبرال» مقبولیت اجتماعی دارد و حال آنکه در امریکا چنین نیست و به جای آن «دمکرات» باید گفت.
لیبرالیسم را خیلی‌ها به معنی آزادی می‌گیرند؛ ولی وقتی به متون غربی مراجعه متوجه میشویم لیبرالیسم مساوی است با اباحی‌گری است.وبه دنبال ترویج اباحیگری در مجامع غیرلیبرال بخصوص در کشورهای اسلامی است.3 اباحیگری و نداشتن شخصیت مستقل, و تقلید از شخصیت‌های غربی؛ فاصله گرفتن از مبانی و آموزه‌های اسلام؛ حتی اگر باس دین بر تن داشته باشند؛ از اصول  آنهاست. شعار ما نمیتوانیم شعار اصلی آنها است. لیبرال‌ها هم با مبانی اسلام مشکل دارند هم با ایرانی بودن و اعتقاد دارند باید مثل غربی‌ها بشویم تا نشانه‌های توسعه و نه پیشرفت در کشور ظاهر بشوند, از تقی‌زاده که اعتقاد داشت باید از سر تا نوک پا غربی شد تا خیلی از تئوریستین‌های امروز لیبرال کشور که در دانشگاه‌های مهم کشور رئیس مهمترین دانشکده‌ها و یا دانشگاه‌ها و اعتقاد دارند مشکل ما این است که مسلمان و شیعه هستیم و یا اعتقاد دارند اسلام اقتصاد ندارد؛ مشکل امام و رهبری با لیبرال‌ها در این بود چون میدانستند و تجربه در دولت‌هایی فعلی و قبلی جمهوری اسلامی همان‌هائی که لیبرالیسم را در ایران بعد انقلاب نهادینه مردند؛ واین شاید کمترین جرم آنها باید باشد ثابت کرد؛ رفتن به سمت لیبرالیسم یعنی حل شدن در اقتصاد جهانی و نابودی استقلال کشور؛ و تقلید از آنها و نابودی فرهنگ تشییع؛ یعنی بجای خدا؛ کدخدا را دیدن؛ یعنی بجای اینکه امیدمان به خدا باشد؛ امیدمان به کدخدا باشد؛ یعنی بجای استقلال داشتن میع امر کدخدا بودن, یعنی فراموشی فرهنگ ایرانی اسلامی وجایگزینی رویای آمریکائی یا همان سبک زندگی آمریکائی با آن, یعنی غربی شدن؛ در یک کلام مانند آنها بی غیرت و بی خانواده شدن مانند کشورهای غربی, کسانی که اعتقاد دارند حکومت نباید به زور مردم را به بهشت ببرد؛ ولی نمیگویند چرا دارند به زور مردم را ب جهنم میبرند؟ اعتقاد دارند وظیفه پلیس اجرای اسلام نیست؛ روشن نمی‌کنند وظیفه پلیس در یک جامعه اسلامی چیست؟ هر موقع می‌خواهند حرفی بزنند؛ به گشت ارشاد گیر می‌دهند؛یکی از دستورات مهم اسلام یعنی  امر به معروف را زیر سوال میبرند؟ با ترویج لیبرالیسم در اقتصاد باعث ترویج ربا در جامعه شدند؛ با نفوذ در فرهنگ باعث نفوذ فرهنگ غربی و فاصله گرفتن از فرهنک اصیل ایرانی اسلامی شدند.امام و رهبری از این میسیدند که همیشه هشدار نفوذ و گسترش لیبرالیسم و جلوگیری از بر روی کارآمدن لیبرال‌ها را میدادند و میدهند.

یاداشت‌ها

1.با استناد به "کتاب خاطرات حجت الاسلام محمد جواد کشمیری"، فصل هشتم

2.http://bachehayeghalam.ir/article/iran-policy/%D9%85%D8%AA%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B2%D9%84-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1%DB%8C/

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=58950&vn=21&gpn=330&mi=9517

یاعلی



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۵
یه بنده خدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی